En söndag i oktober

 
Jag tänkte berätta lite om förra söndagen när jag och Marie åkte till en trädgårdsbutik i Valby. Jag har länge letat efter en Plantagen-liknande butik här i Danmark men det har varit väldigt svårt och de ligger långt bort så förra helgen så undersökte jag vidare om vad för butiker det fanns i närheten och så fann jag en som såg lovande ut. Det var Grønne Hjem Valby och den var så bra. Så här såg vårt lilla äventyr ut då. 
 
 
Det första man såg när man hoppade av bussen var detta!! Hur fint var det inte där då. 2 min promenad från bussen så låg också butiken så det var väldigt lätt att ta sig dit. 
 
Dagens dejt var min kära vän Marie. Jag är så glad att jag har mött henne och hon är så bra. Vi jobbade tillsammans fram tills i somras då hon bytte jobb. Men hänger fortfarande så mycket med henne, hon är en av mina go-to-persons för det mesta här i Köpenhamn. 
 
Att gå runt i en liten trädgårdsbutik en solig oktoberdag och bara drömma om ett grönt hem. Jag köpte två växter, en monstrera och en annan som jag inte vet vad den heter. Det var också ganska billigt där vilket var skönt då alla butikker som säljer växter i byn är ganska dyra. Vi strosade runt i en timme ungefär och letade inspiration. 
 
 
Sen så pratade vi om vi skulle åka hem till mig och sätta oss på takterassen och njuta av solen med en bakelse. Dock så fanns det inte några bagerier på vägen men vi gick igenom en så flott park som hette Grøndalsparken och där så hade verkligen hösten blommat ut. 
Kolla bara vilka fina miljöer som det fanns där! Så himla drömmigt. Min outfit den dagen var bara Lindex: kjolen, polon, kavajen och väskan. Den är ny och jag älskar den. Efter promenaden så gick vi in på 7/11 för att se om de hade några bakelser, tjejen i kassen glömde vad vi hade beställt och vi fick helt fel. Sen satt vi på taket en god stund och drack kaffe, åt bakelser och pratade om livet. Det var förra söndagen och det var så himla mysigt. 
2018-10-20 ∆ 17:34:29 vardag