En helg i juli

 

Hej alla! Det här inlägget kommer kännas så långt bort från det vädret som vi har just nu men jag tänkte att det kan vara bra när allt är grått och trist. I början av juli så kom Edvin, Elsa & Niklas och hälsade på mig i sommarstugan. 
 
Jag jobbade ganska mycket under den tiden men fy tusan vad fint det var att de var där och hälsade på. Vi började första kvällen inne på Killebom vilket är en festival som är årligen i Sölvesborg på sommaren(10 min ifrån där vår sommarstuga ligger). 
 
 
 

Här är Niklas och Elsa precis när de kommit till Sölve och vi hade precis fått i oss langos och satte oss i öltältet för att vänta på Edvin vars tåg var försenat. Vi lyssnade på Little Jinder som hade en rekordpublik på ungefär 50 personer. Synd att jag inte hade upptäckt henne då, så himla synd. 

 
Himlen öppnade sig och det vräkte ner men vi höll hårt i bordet vi satt vid. Mina föräldrar kom också och satte sig vid oss. Jag gick ner till stationen för att hämta Edvin. 
 
 

Efter det så stod vi en rekordlång kö innan vi fick tag i öl, så därför köpte vi på oss lite. Vi hade nu gått ner till hamnen och hamnade i ett tält där det var någon som gjorde en Magnus Uggla-revival eller liknande. Skämskudden på. 

 
Efter några öl så gick vi hem, över bron. Där Edvin sprang ut till Kaninön och hoppade upp i ett träd. Han är ett sådant energiknippe.
 
På morgonen så begav vi oss ut på loppisjakt. Vi åkte till Siretorps loppis först där Edvin kollade på golfklubbor och vi egentligen inte hittade något roligt. Mamma körde tillbaka stugan då jag skulle börja jobba och de andra åkte iväg på annan loppis. 
 
 

Medan jag jobbade så gick de andra ner till stranden för att lapa lite sol och jag satt uppe i kiosken och hjälpte kunder, spelade spel med mina kollegor och åt glass. 

 
Till slut kom de upp för en paus och spelade lite spel och de tog en öl. Vi planerade kvällen och lite så. 
 
 

När jag hade slutat så var det dags för middag i kvällssolen och precis när vi ätit klart så kom det här vackra ljuset. Med fotografer så får man aldrig vara i fred när det gäller snygga ljus. 

 
Efter något glas rosévin så begav vi oss ut på äventyr. Pappa körde ner oss till Hällevik där vi skulle kolla på solnedgången och dricka lite cava. Kom sen på att solen går ner på andra sidan av viken, haha. 
 
 

Men mysigt som tusan var det. Alltså de här tre är några av de bästa jag vet och det förgyllde verkligen min sommar att de var och hälsade på. 

 
Till slut så mörknade det och då hämtade pappa oss och vi körde tillbaka till stugan. 
 
 

Vi spelade kortspel och sällskapspel resten av kvällen och bara hade hur roligt som helst. Skulle upp skittidigt men vips så var klockan 03.40 när jag och la mig. Man måste ändå älska sommaren. 

 

Jag gick och jobbade och när jag kom tillbaka så hittade jag dem såhär. Klockan var väl 13 eller något. Så himla söta. Det blir den bilden som får avsluta det här inlägget om den supermysiga helgen då dessa tre var och hälsade på mig i somras. Visst saknar vi sommaren? 

 
Sitter just nu på tåget med min syster upp till Stockholm för att fira nyår där med kompisar. Jag är så orimligt pepp för jag trodde inte att jag skulle åka till Stockholm förrän i sommar, men nu minsann kommer jag. Tills söndag i alla fall. Om vi inte hörs så önskar jag er ett väldigt trevligt nyår och så hörs vi i det nya året! 
2016-12-30 ∆ 18:46:00 vardag