Sommarlistan

 
 
Jag såg på Ellens blogg att hon hade lagt upp en liten sommarlista nu när det börjar bli sommar så jag tänkte att jag skulle låna denna listan för att visa er en överblick om vad jag ska göra i sommar. Jag ska mest jobba men tänkte att vi ska kolla lite på det. Så här kommer den: 
 

 Vad ska du göra i sommar?
Jag ska faktiskt jobba mestadels av sommaren men jag har semester de två sista veckorna i juli och de två sista veckorna i augusti. 

 

Ska du åka någonstans?
Jag ska åka hem till min sommarstuga i juli och hänga med min familj, cykla runt på grusvägarna och ligga vid stranden. Sen har jag en plan att jag ska åka någonstans i Europa. Kanske till London, Italien och något annat land. 

 

Hur länge ska du vara ledig?
4 veckor totalt ska jag vara ledig men kommer numera vara ledig på helgerna vilket gör mig så glad. 

 

Vad vill du verkligen hinna med?
Att njuta av Köpenhamn, upptäcka nya platser och nya favoritställen. Förhoppningsvis så hoppas jag också att hänga lite mer i Malmö nu i sommar. 

 

 

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Dö av värmen inne på kontoret under de varma dagarna, sitta i parken och dricka öl och äta mycket god mat. 

 

Vad ser du mest fram emot?
Att det känns som att allting är möjligt på sommaren. Sen förhoppningsvis att jag hinner åka ner till Italien lite. 

 

Vad kan gå fel?
Att jag jobbar för mycket och blir alldeles för utmattad igen. Men jag hoppas att sluta lite tidigare på kvällarna så att man kan få lite egentid för att bara umgås med sig själv. 

 

Vem kommer du vara mest med?
Mina arbetskollegor. Förhoppningsvis så ska jag få hänga med min familj också. 

 

Vad kommer du lägga mest pengar på?
Resor eller mat.

 

Vad kommer du köpa inför sommaren?
Ska köpa en klänning till vår sommarfest på jobbet som vi ska ha i början av juni. Ni kan se den som jag har beställt på denna länken. Jag vill också köpa någon slags stråväska men jag har inte hittat någon som jag gillar än. Jag har också beställt en röd baddäkt från Lindex som ni kan se på denna länken

 

Kommer du använda det?
Absolut, det kommer användas hela sommaren. 

 

 

Kommer du bli brun?
Förmodligen inte men förhoppningsvis lite solkysst och fräknig. 

 

Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
Ta bara på dig baddräkten och gå till stranden, du är fantastisk. 

 

Vad kommer du äta?
Halloumisallad, pastasallad, grillat och mycket frukt. Så fort som färskpotatisen kommer så fyller jag mitt hem med det. Sen självklart glass från Istid. 

 

Vad kommer du dricka?
Alldeles för mycket vatten och vin. 

 

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
Att jag är ledig på helgerna och faktiskt får upptäcka den. 

 

Vad kommer du ha på dig?
Jag använder inte riktigt shorts så därför blir det nog en kjol som jag köpte från Lindex, någon skön sommarklänning och culottes. 

 

 

Hur kommer du att göra dig illa?
Kommer säkert få en crush på någon som inte gillar en tillbaka. 

 

Vad oroar du dig för?
Att jag inte njöt av sommaren. 

 

Vad kommer bli extra speciellt i år?
Att det är andra sommaren här i Köpenhamn och att jag redan vet vissa ställen som är magiska på sommaren men att man får en hel sommar för att utforska ännu mer. 

 

Hur kommer du minnas din sommar  i september?
Förhoppningsvis kommer jag minnas den som väldigt fin, lugn och alldeles fantastisk. 

 

Det var min lilla sommarlista. Vad ska ni göra i sommar? Har ni några stora planer? 

2018-05-22 ∆ 18:15:50 listor