Greasy Spoon

En måndag i juni så hade jag och Elsa bestämt oss för att vi skulle äta frukost. Den sista frukosten innan jag flyttade. Eller i alla fall innan Elsa åkte iväg och jag flyttade. Så vi möttes supertidigt på Söder för att bege oss till Greasy Spoon, ett ställe som vi båda velat testa hur länge som helst men som alltid varit fullt. 
Finaste Elsa. Saknar henne så mycket. 
De hade så himla stilrena och snygga menyer. Är svag för sådant.
Inredning där inne var mysig och väldigt inbjudande. Älskar all den fräscha frukten.
Elsa beställde in pannkakor. Det såg alldeles för smarrigt ut! 
Jag beställde en avokadomacka med fetaost och chiliflakes. 
Och en chiapudding. Mums mums. Så himal gott. 
Väl framme vid kassan så stod kortläsaren på en ganska högsiffra men det var faktiskt värt det. Ibland får man faktiskt unna sig. Eller ganska ofta också. Det är absolut ett ställe som jag åker tillbaka till. Verkligen ett ställe som jag rekommenderar också. Man kunde få veganskt mat också.  
2016-07-27 ∆ 16:36:00 vardag