En månad senare

 
Då är jag tillbaka här på bloggen. Det är en månad sedan vi hördes senast och under den tiden så har jag jobbat väldigt mycket, varit hemma och firat jul och sen blev det helt enkelt ett nytt år så vi ska se vad som har skett sedan jag var här senast. 
 
Vi kan ju börja med att jag fyllde hela 25 år förra veckan och jag är så himla pepp på detta året. Tror det kommer bli mitt år, känns verkligen så. 
 
 
Helgen innan jul så var min familj här och hälsade på. Vi var på sista kvällen på Papirön och gick runt i ett julpyntat Köpenhamn. Sen hamnade vi på Dalle Valle för att äta julbuffé och drack goda drinkar. Väldigt trevligt! 
 
 
Kolla så fint Nyhavn var när vi gick runt i byn. Sen så en liten selfie på hur jag såg ut på julafton. 
 
 
På julafton så var min mamma ledig så vi åkte ut till mormor och morfars grav och fixade så att de fick det fint till jul. Jag saknar dem så himla mycket. Mysigt att hänga med min mamma på julen, då hon oftast jobbar vid julen så det var så mysigt. 
 
Julafton spenderade vi hemma hos oss och på kvällen så åkte vi vidare till Olivias familj som vi är hos varje år på kvällen. 
 
 
Precis innan julafton så fick jag också en stor goodie bag från Elsa som jag hade vunnit i en tävling. Behöver inte köpa hudvård, halstabletter, kaffe eller hårvård under 2018. Så himla glad! 
 
 
Kolla på mamma som är så nöjd med sina tomtar som hon köpte. De är så himla fina och jag ville ha en sådan men det fanns ingen liten kvar tyvärr. Får bli detta året istället. 
 
 
Sen var det dags för juldagen då jag, min syster och My gick ut. Vi hade så himla roligt. En av mina julklappar var Mega Vego-kokboken. Är så himla peppad på att laga mat nu! 
 
 
Sen så kom mellandagarna då jag kom tillbaka till Köpenhamn för att jobba. Men jobbade bara till den 29/12 och sedan var jag ledig fram tills 2/1. Så himla skönt med lite extra ledighet. Jag tog det mest lugnt och en kväll så hade jag och Amanda filmkväll. Vi kollade på en hel säsong av Modus och somnade 04.30 på nyårsaftons morgon. Men det var så värt det, tips om ni inte har sett den. Nyår var trevligt men festen kunde jag ha skippat då saker gick fel när man fått i sig alkohol. 
 
 
Nyårsdagen spenderade jag och Amanda med att äta indisk mat och kolla på säsong 2 av Modus. 
 
 
Sen kom min födelsedag! Jag tog med mig snickerskakor och cornflakes-kakor till jobbet som gick åt som smör. På kvällen så gick jag, Lisa, Marie och Jacob ut och åt vietnamesiskt. Fy tusan vad gott detta var. Om ni är i Köpenhamn så gå inom District Tonkin! 
 
 
Förra helgen så åkte jag hem till Blekinge och mötte världens finaste väder. Spenderade helgen med min familj och vi firade lite. Min fina mamma fyllde nämligen år i söndags så det blev firande av oss båda. Fick Cloud Paint från Glossier från mina föräldrar, love it. 
 
Det är det som har hänt den senaste tiden. Har försökt ta det ganska lugnt då jag har varit så trött men ska börja komma igång med lite projekt nu. Ska börja träna med jobbet, söka efter andra projekt och börja tänka på mig själv och hur jag mår. Igår så mötte jag väldigt fina personer i 925-gruppen för oss som bor i Köpenhamn och fick sådan himla inspiration och energi. 
 
Vi hörs väldigt snart och så ska vi faktiskt för en gångs skull gå igenom hur det var när jag var i Stockholm när jag var där i slutet av oktober. I morgon så kommer Niklas hit och jag är så peppad så jag vill bara att det ska bli fredag nu. 
 
2018-01-11 ∆ 15:52:25 vardag