Vad jag lyssnar på just nu #1

 
Glad fredag på er! Vad roligt att det har kommit hit så många nya genom att Sandra länkade. Så himla fint! Hej på er! Idag tänkte jag dela med mig av lite musiktips i med att det är fredag(som ni vet men det är ju så bra om du vill imponera på festen ikväll). Plus så ska jag ju spendera min helg på en festival här i Berlin där Bon Iver, The National, Woodkid, Nils Frahm m.m. spelar. Just nu så kan jag säga att det enda som jag lyssnar på är grymma tjejer som sjunger magiskt. Så jag tänkte att ni får min flawless/gals-lista. 
 
 
Så här ser den ut. Här kan ni lyssna! Vet inte hur många gånger jag har lyssnat på den men det går bara inte att sluta. Så varsegoda, det är bara svänginga r‘n‘b brudar som äger sönder. Men så tänkte jag ju också dela med mig av två nya album och en ny låt vilket var min ursprungliga idé men när jag vaknade så såg jag att Julia hade lagt upp precis ett sådant inlägg så det blir något lite annorlunda men såklart ska ni ju få se de tipsen också!  
 
 
I natt så släppte Bon Iver deras tredje skiva. Jag har längtat så svinigt mycket och i natt så droppades den. Har lyssnat på den mestadels av dagen idag. Men så släppte också Solange sitt nya album, alltså vilken queen. Helt magiskt album, kolla bara omslaget! Sist men inte minst så har Lykke Li tilsammans med Andrew Wyatt(från Miike Snow) & Björn Yttling(Peter, Bjorn & John) startat ett band som heter LIV. Först kan vi bara kolla på det magiskt omslaget på deras singel ‘Wings of Love‘, den har gått på repeat den senaste timmen. 
 
Nu får ni ha en magisk fredag tycker jag. Själv ska jag gå hem i regnet med Bon Ivers platta på repeat. Har ni några musiktips? 
2016-09-30 ∆ 17:41:04 tips