Mina bästa secondhand-fynd

 
 
I helgen så var jag, mamma och min syster på Erikshjälpen i Kristianstad och det var första gången på riktigt länge som jag var i en secondhand butik. I Berlin så var jag inte i så mycket butiker och kollade men när jag bodde här hemma och speciellt i Jönköping & Gamleby så gick jag flera gånger i veckan. Det var det bästa när vi bodde i Jönköping att på lördagsmorgonen gå ner med Jeanette till vår lilla secondhand i Bankeryd där vi bodde. Men jag tänkte att jag ska visa er några av de fynd som jag har hittat genom åren som jag håller lite extra kärt. 
 
 
Först ut är faktiskt det som är nyast i min samling. Dessa skorna hittade jag för 45 kronor på Erikshjälpen i Kristianstad. Så himla sköna alltså. Jag kommer använda dem väldigt mycket i vår med culottes & en tunn jacka. 
 
 
Min absoluta favoritgrej är min keps. Den köpte jag för 1,5 år sedan på Myrorna i Ropten när jag bodde i Stockholm. Den har varit med om allt. När jag klippte håret kort så levde jag i den för att jag inte riktigt trivdes med håret vissa dagar. Den har blivit lite sleten men tycker bara det är fint. 
 
 
Den här jackan köpte jag för några år sedan och älskade den. Men för två år sedan så följde den med en kompis hem och där har den bott fram tills i våras då jag fick tillbaka den. Använde den ganska mycket i Berlin och hade den senast idag. Älskar den röda färgen och det mjuka materialet. 
 
 
2015 så köpte jag den här pyjamasen på Myrorna Götgatan i Stockholm. Det är tights och en överdel. Jag bodde verkligen i den här när jag inte hade något annat att ha på mig. Jag hade till och med den på en efterfest till modeveckan för två år sedan. När jag köpte den så var den i nyskick med den gamla prislappen kvar från Hennes & Mauritz. 
 
 
När vi var i Malmö i höstas så var vi inne på Emmaus, en secondhand butik som tyvärr bara är riktigt bra i södra Sverige. Vet inte hur många fynd jag har gjort på Emmaus i Lund. Men i alla fall, jag hittade den här jackan för 120 kronor där. Den är mjuk, stor och i sjukt bra skick. Den är dessutom från Versace Jeans Couture. Alltså favoritjackan nummer ett. Kommer bli så glad när det blir lite varmare så jag kan använda den mer. 
 
 
Den här kimonon köpte jag för kanske 3 år sedan för 20 kronor i en secondhand butik i antingen Jönköping, Bromölla eller Gamleby. Jag har seriöst glömt bort. Men jag kommer bara ihåg att den var superbillig och så jävla fin. Jag har använt den alldeles för mycket och jag låter seriöst ingen annan låna den. Älskar den! 
 
 
Dessa skorna köpte jag dock på Tradera men det får räknas som secondhand. Jag hade letat efter ett par Nike Air ett tag och så såg jag dessa i vintagemodellen. Jag älskade dem så mycket och använde dem hela tiden, men tyvärr så har de blivit lite för små mig just nu, men förhoppningsvis kan jag ha dem om ett tag men om jag inte kan det så får jag sälja vidare mina älskade skor. 
 
 
Den här tröjan är guld! Jag köpte den när min kompis Angelica hade loppis i Jönköping. Ärligt talat så kan jag säga att jag har inte använt den så mycket för att jag har tyckt att den har varit alldeles för stor men nu när jag är hemma igen och testade den igen så älskar jag att den är så stor. Ni förstår inte riktigt hur mjuk den här är. Alltså omg. 
 
Hittade tyvärr inga fler men några fick ni se. Grejen är att jag flera gånger om året rensar ganska mycket och bara skickar iväg det så det kan vara så att jag har skickat iväg ett par guldkorn som jag skulle vilja ha nu, men så är det. Förhoppningsvis så blir någon annan glad över just det som jag skänkte. Tycker att det är roligt att handla secondhand men tyvärr är det lite trist att priserna har gått upp så himla mycket de senaste åren.
 
Har lite för litet tålamod för att leta igen secondhand butiker numera. Innan kunde jag gå runt där i timmar. Men summan av kardemumman är att det är så himla bra att handla secondhand. Nu ska vi snart göra våfflor här hemma, hoppas att ni får en så himla trevlig tisdagskväll! 
 
2017-01-31 ∆ 17:29:37 sådant som jag köpt