En dag i Helsingør

 
 
Vet ni vad? Idag åkte jag på en liten utflykt. Jag och Jacob åkte till Helsingør för att göra något kul. Vi kom fram efter 45 minuter och jag kom på att jag inte har tänkt att det är så nära till Helsingør härifrån. Men kul! 
 
Först så gick vi och åt lite glass. Jag tog en med apelsinsorbet och rabarbersmak. Så himla god. Sen så tog vi oss närmare slottet och sommaren är i sitt esse. 
 
Vi valde nämligen att spendera dagen på Kronborgs slott. Så himla fint slott men många olika rum och nivåer. Det är så länge jag var på ett sådant ställe så varför inte. Vädret var varmt och slottet var svalt, för det mesta i alla fall. Tänk om man hade ett slott, hur skulle man kunna finna inredning för att dekorera det hela med? 
 
 
Det här är min nya matsal. Jag förälskade mig ganska hårt i den och kommer inte nöja mig med något som inte är i denna storleken. Skämt åsido så var det så himla fint där inne. Tänk om man hade ett sådant här rum i sitt hus? 
 
Var så himla svettig hela dagen för det var många trappor och så varmt. Det är verkligen sommar nu och jag älskar det. Så en liten selfie och en fin strand som påminde mig om Gotland. 
 
Sen aslutade vi dagen med att sitta lite på stranden, dricka en iskaffe och sen ta en pølse på vägen hem. Precis så som en söndag ska vara. Det är kul att göra lite sådana här dagsutflykter och känner att jag måste göra mer nu när jag bor här i Köpenhamn och kan ta tåget till en annan del av landet på någon timme. Är så pepp på denna sommaren. Nu ska jag fortsätta kolla på Mudbound och sen så ska jag sova. 
2018-06-03 ∆ 21:54:52 resor