När det blir kallt ute

 
Då var det dags för ett nytt inlägg. Idag är jag ledig och i med alla jag vet jobbar så blir det så att jag oftast spenderar hela dagen framför tvn. Det är oftast det jag gör efter jobbet också om det är så att jag inte har några planer. Borde väl egentligen hitta på något men ibland så har man helt enkelt inte orken. Men det är okej. Vi har ju ännu inte gått in i den där enorma vintern som kommer. Det finns fortfarande tid för att vara ute och njuta av hösten. 
 
Men idag tänkte jag tipsa om lite program/dokumentärer som är sevärda! 
 
 
Först ut är Edit:s nya serie We Can't Do It som handlar om utmattningssyndrom. Just nu känner jag igen mig så himla mycket i denna serien och tycker den är så himla viktig. Kanske är lite som det där jag säger att jag faktiskt inte är lat, jag är bara utmattad. Försöker ta det lugnt men är en väldigt social människa så vill att det händer saker hela tiden men ibland måste man faktiskt bara ta det lite lugnt. Ni kan se den här
 
 
Har sett att denna dokumentären har florerat runt på nätet den senaste tiden och skulle köras på olika filmfestivaler och nu körs den på SVTplay så jag såg den häromdagen och den var så himla bra. Dokumentären handlar om James Baldwin som var vän till Medgar Evers, Malcolm X och Martin Luther king Jr. som alla var stora människorättskämpar och alla dessa blev mördade, förutom James Baldwin. Han skrev en krönika om sina tre vänner och deras livsöden. Den var så enormt bra, ni borde verkligen se den. Finns att se här
 
 
Säsong 4 av den magiska serien Broad City har börjat och den är så himla bra. Om ni inte sett denna serien om Ilana och Abbi så måste ni se den. Feministisk, grov och helt jävla fantastisk. Önskar jag var lika cool som dessa två. Att ens ha en unns av coolheten där är drömmen. GENIALISK. Går att se på lite olika streaming-sidor. 
 
 
Sen har jag mitt sista tips vilket är Manick! Av Simone Giertz och Nisse Hallberg. Simone har gått på Hyper Island precis som mig och det är så coolt att se vad folk gör efter skolan. I detta programmet så testar de att göra nya tekniska uppfinningar och att leka med teknik. Det är så himla roligt och har seriöst skrattat så högt under dagen när jag har sett det. Ni måste se det här programmet, det går att se på Viafree
 
Så här har ni lite tips på vad ni kan se idag. Checka in dessa tipsen när ni antingen känner er lite ensamma, när det regnar eller när ni bara inte orkar göra något annat än att kolla på något rörligt. Eller så kan ni bara se nya säsongen av Paradise Hotel för den är så sjukt underhållande. Kram till er. 
2017-10-10 ∆ 16:57:00 tips